Оголошення Для ПІдприємців ХМільника
Середа, 24.04.2024, 00:28
Форма входу
Пошук
Календар
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 239
Друзі сайту
Хмільник.ua - сайт мого міста Хмільницька районна бібліотека

















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » 2011 » Вересень » 29 » Обслуговування платників податків: використання інтернет-технологій при адмініструванні податків
08:07
Обслуговування платників податків: використання інтернет-технологій при адмініструванні податків

Пріоритетним напрямом державної політики в Україні є розвиток сучасного інформаційного суспільства та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, а саме Інтернет-технологій, в усі сфери державного і суспільного життя.

Однією із стратегічних цілей розвитку інформаційного суспільства є використання Інтернет-технологій для вдосконалення відносин між державою і громадянами шляхом становлення сучасних електронних форм взаємодії між органами державної влади і органами місцевого самоврядування та фізичними і юридичними особами. Для реалізації зазначеного в Україні впроваджується електронна інформаційна система «Електронний Уряд», метою якої є розвиток демократії задля досягнення європейських стандартів якості надання електронних державних послуг, відкритості та прозорості влади для громадян, суспільних інституцій, бізнесу.

НОВИЙ ЕТАП ВЗАЄМОВІДНОСИН МІЖ ГРОМАДСЬКІСТЮ І ПОДАТКІВЦЯМИ

Виходячи з того, що електронне урядування є невід’ємною складовою проведення економічної реформи в Україні, державна податкова служба у рамках Програми модернізації податкової служби цілеспрямовано впроваджує сучасні інформаційні системи в роботу органів ДПС, які дозволять здійснити автоматизацію процесів адміністрування податків та запровадити нові форми обслуговування платників.

За словами Голови ДПС України Віталія Захарченка, із впровадженням у життя сучасних інформаційних технологій розпочато новий етап взаємовідносин між платниками і органами державної податкової служби. Йдеться про зміну пріоритетів, коли непопулярні фіскальні заходи поступаються місцем заходам новим, прогресивним, метою яких є розширення  спектру надання послуг та покращення якості обслуговування платників податків.

На сьогодні в роботі податкової служби впроваджуються нові Інтернет-технології, сучасні методи роз’яснювальної роботи, зокрема, відео-семінари, покращується процес прийняття електронної звітності. Електронний сервіс, введення якого ініціює податкова служба, має мінімізувати контакти податківців з платниками, викорінити прояви корупції в органах ДПС, а також створити зручні умови платнику для обчислення податків.

ІНІЦІАТИВИ ДПС

Створення сучасного інформаційно-аналітичного ресурсу податкової служби, результатом якого має стати масштабне розширення спектру послуг для платників податків, підвищення рівня дотримання ними норм податкового законодавства, а відтак – зростання податкової свідомості громадян потребує розробки та запровадження адаптованих для потреб платників інформаційних систем та мереж.

Серед них – інтегрована автоматизована інформаційна система «Податковий блок», система «Електронна картка», єдиний веб-портал органів ДПС України, сервісні центри з обслуговування платників податків.

СИСТЕМА «ПОДАТКОВИЙ БЛОК» – ШЛЯХ ДО ЄДИНОГО РАХУНКУ

Інформаційна система «Податковий блок» складається з чотирьох сегментів операційної діяльності податкової служби: реєстрації платників податків, обробки податкової звітності та платежів, обліку платежів, податкового аудиту у вигляді модернізованих процедур (форм), програмного забезпечення, посадових інструкцій, навчання.

Підсистема «Реєстрація платників податків» має забезпечити спрощення процедури реєстрації платників податків на базі електронного обміну інформацією з іншими органами державної виконавчої влади для отримання повних та точних даних про суб’єктів оподаткування (платників податків) та об’єктів оподаткування, що надасть можливість посилити податковий контроль.

Підсистема «Обробка податкової звітності та платежів» (за умови використання технології сканування) має забезпечити оперативність та точність введення та обробки даних податкової звітності у режимі реального часу (он-лайн). Такий спосіб подання податкової звітності унеможливлює допущення помилок платником податків і усуває необхідність повторного контакту з працівниками органів ДПС. Крім того, подаючи податкову звітність в режимі он-лайн, платник податків отримує й низку інших переваг. По-перше, має змогу переглянути інформацію щодо стану його розрахунків з бюджетом. По-друге, здійснити сплату податків, зборів (обов’язкових платежів). Також у платника з’явиться можливість подати до органу ДПС документи: скарги, листи, заяви, зокрема, на реєстрацію платником окремих видів податків, на отримання довідок, оригіналів документів тощо.

У частині обліку платежів передбачено впровадження ефективної системи сплати податків – Єдиного рахунку. Усі свої грошові зобов’язання платники сплачуватимуть на один рахунок. Ця система надасть можливість платнику податків одним платіжним дорученням сплатити грошові зобов’язання по всіх податках та зборах, які є обов’язковими до сплати, та стовідсотково унеможливить помилки при перерахуванні коштів. Крім цього, податкова матиме реальну картину про стан розрахунків платників податків з бюджетом, а саме – стане неможливою ситуація, коли у одного платника податків одночасно по одному податку обліковується переплата, а по іншому – податковий борг.

Підсистема «Податковий аудит» надасть нові можливості для податкового контролю, зокрема, виявлення платників, які мінімізують свої податкові зобов’язання. Для ефективного функціонування цієї підсистеми створено ризико-орієнтовану систему адміністрування податків, завдяки якій буде зменшено втручання органів державної податкової служби у підприємницьку діяльність сумлінних платників податків (зокрема, їх буде позбавлено виїзних перевірок), а сконцентровано увагу на злісних порушниках податкового законодавства. Створення ризико-орієнтованої системи адміністрування податків дозволить зменшити можливість суб’єктивного ставлення працівників органів державної податкової служби до платників податків, збільшити рівень дотримання норм законодавства та призведе до підвищення рівня податкової дисципліни.

ЕЛЕКТРОННА КАРТКА – УНІФІКОВАНИЙ ПЛАТІЖНИЙ ЗАСІБ ДЛЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПЛАТНИКІВ

Передбачається, що запровадження в Україні електронних карток як уніфікованого платіжного засобу із багатоступеневим захистом від зчитування, підробки та вірогідності кримінальних афер буде зручним у використанні на всій території України. Це надасть можливість створити вигідні умови для платників податків щодо виконання ними податкових зобов’язань на добровільних засадах: дистанційно, з індивідуальними сервісами та за кваліфікованою допомогою фахівців центрального рівня. Зокрема, платнику податків за допомогою персонального комп’ютера/смартфону (вдома, на роботі, в дорозі) в режимі он-лайн з використанням електронно-цифрового підпису можливим буде проведення таких операцій з власним персональним Електронним кабінетом, як отримання консультацій, подання реєстраційних даних, подання звітності в електронному виді, отримання послуг та інформації про стан розрахунків з бюджетом за особистим рахунком. На сьогодні Департаментом розвитку та модернізації державної податкової служби розробляється Концепція застосування терміналів для самообслуговування платників податків. Застосування терміналів зведе до мінімуму контакти податківців з платниками податків та надасть рівноправний доступ до інформаційних ресурсів органів ДПС України. При цьому електронна картка дозволить забезпечити несуперечливість даних та належний рівень захисту податкової інформації на всіх етапах її життєвого циклу, а також здійснювати сплату податків з поточних банківських рахунків платників податків.

Створення автоматизованої системи «Електронна картка» передбачено здійснити у два етапи. На першому етапі планується розробка нормативної бази, проектної документації, створення та впровадження автоматизованої системи «Електронна картка». Цей етап триватиме до 29 червня 2012 року. Другий етап включатиме поетапний розвиток системи та заміну карток в загальнодержавному масштабі. Передбачено, що він триватиме протягом 2012-2016 років.

ЄДИНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ ОРГАНІВ ДПС ДЛЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Департаментом розвитку та модернізації ДПС ініційовано створення нового веб-ресурсу органів ДПС та розроблено Концепцію створення Єдиного веб-порталу органів ДПС України. Зазначена Концепція ґрунтується на позитивних тенденціях та досягненнях вітчизняної служби і досвіді розвинутих країн у напрямі інформаційної взаємодії платників податків з органами податкової служби.

Зокрема, Концепцією визначено розділи порталу та бази даних автоматизованих інформаційних систем, що можуть бути адаптовані для потреб платників, а також послуги, які надаватимуться платникам податків за допомогою спеціалізованих веб-сайтів, об’єднаних у портал.

Концепцією визначено Єдиний веб-портал органів ДПС як ресурс для обслуговування платників податків. Зокрема, він буде працювати як засіб надання платникам податків електронних послуг при виконанні ними вимог податкового законодавства.

СЕРВІСНІ ЦЕНТРИ – НАЛАГОДЖЕННЯ ПАРТНЕРСЬКИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН З ПЛАТНИКАМИ ПОДАТКІВ

Одним із пріоритетів діяльності сучасної податкової служби є налагодження ефективних партнерських взаємовідносин з платниками податків. Перетворення податкової служби з фіскального органу у сервісну державну службу – орієнтовану на клієнта – націлює податківців працювати на задоволення саме клієнта, а не власних потреб. Формою такої співпраці є створення семи сервісних центрів з обслуговування платників, які розпочали свою діяльність протягом червня – вересня 2011 року. Функціонування центрів дозволить покращити не тільки якість послуг, що надаються, але й зменшити час, який сьогодні платники податків витрачають на здачу звітності. Основними завданнями центрів є впровадження стандартизованих та прозорих форм і методів обслуговування платників, забезпечення оперативності у видачі дозвільних документів, покращення ефективності адміністрування податків і зборів, удосконалення процесу приймання звітності від суб’єктів господарювання, а також забезпечення швидкого доступу платника до інформації.

Таким чином, весь комплекс послуг по адмініструванню податків та зборів – реєстрація, надання адміністративних послуг по видачі довідок та вхідної кореспонденції – буде зосереджено в одному місці. Для комфорту платників податків ці центри працюють протягом подовженого робочого дня – до 20 год. 00 хв. у робочі дні та до 16 год. 00 хв. у суботу. Крім того, створення сервісних центрів надасть можливість для податкової служби зберігати наявні людські ресурси – досвідчених професіоналів-податківців, що у свою чергу, дозволить якісно обслуговувати платників податків. Новим у роботі податківців стане можливість не тільки відходити від зайвих зустрічних перевірок, а й вчасно попередити платника про наявні ризики та дати йому змогу виправити допущені помилки.

Отже, використання Інтернет-технологій в органах ДПС надасть можливість створити нові, більш зручні, умови для платників щодо використання ними податкових зобов’язань на добровільних засадах, дистанційно, з індивідуальними сервісами та за кваліфікованою допомогою фахівців центрального рівня.

Департамент розвитку та модернізації державної податкової служби  ДПС України

Переглядів: 2528 | Додав: odzvinkovsky | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz Copyright MyCorp © 2024