Оголошення Для ПІдприємців ХМільника
П`ятниця, 29.03.2024, 00:51
Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 239
Друзі сайту
Хмільник.ua - сайт мого міста Хмільницька районна бібліотека

















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » 2013 » Жовтень » 29 » Про податкові перевірки під час прямої телефонної лінії
08:55
Про податкові перевірки під час прямої телефонної лінії

 Нещодавно Міндоходів України спільно з журналом «Вісник Міністерства доходів і зборів України» було проведено «гарячу» телефонну лінію на тему «Податкові перевірки». На запитання платників відповідала заступник директора – начальник Управління планування та інформаційного забезпечення Департаменту податкового та митного аудиту Міністерства доходів і зборів України Людмила Слаутіна.

          Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, поставлені під час проведення телефонної лінії.

Реєстрація перевірок суб’єктом господарювання

1. Які перевірки органів доходів і зборів повинні реєструватись у Журналі реєстрації перевірок, який ведеться суб’єктом господарювання?

 Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

 Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

 Документальна виїзна перевірка — перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об’єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

          Документальною невиїзною перевіркою є перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

          Документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п. 77.2 ст. 77 Податкового кодексу, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку.

          Фактичною є перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника.

          Порядок ведення Журналу реєстрації перевірок затверджено наказом Держпідприємництва України від 10.08.98 р. № 18 (далі — Порядок № 18), згідно з п. 3 якого Журнал реєстрації перевірок знаходиться за місцем здійснення підприємницької діяльності.

          Пунктом 7 Порядку № 18 визначено, що представник контролюючого органу перед початком перевірки повинен обов’язково зробити запис у Журналі, заповнюючи всі передбачені графи, та поставити підпис.

          Таким чином, у Журналі реєстрації перевірок суб’єктів господарювання працівники контролюючих органів реєструють лише ті перевірки, які проводяться за місцем здійснення господарської діяльності платника податків, зокрема документальну виїзну та фактичну перевірки.

Позапланові документальні невиїзні перевірки

2. Чи повідомляється платник податків про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки?

          Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

          Статтею 78 Податкового кодексу визначено обставини, за наявності яких можуть здійснюватися документальні позапланові перевірки.

          Водночас згідно з п. 79.1 ст. 79 цього Кодексу документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених Кодексом випадках або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

          Пунктом 79.2 ст. 79 Податкового кодексу встановлено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку і місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

          Порядок надання платниками податків документів до перевірки визначено ст. 85 Податкового кодексу.

Допуск посадових осіб до проведення перевірки

3. Які умови та порядок допуску посадових осіб органів доходів і зборів до проведення документальних, виїзних і фактичних перевірок?

          Згідно з п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу посадові особи контролюючого органу мають право розпочати проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред’явлення або надіслання у випадках, встановлених Кодексом, таких документів:

 -направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб’єкта (прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи — платника податку, який перевіряється) або об’єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку і тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку в такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

          -копії наказу про проведення перевірки;

          -службового посвідчення осіб, зазначених у направленні на проведення перевірки.

          Непред’явлення або ненадіслання у випадках, визначених Податковим кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам, або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред’явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, установлених п. 81.1 ст. 81 Кодексу, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

          Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені у вищенаведеному абзаці, не дозволяється.

          При пред’явленні направлення платнику податків та/або його посадовим (службовим) особам (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються в направленні із зазначенням своїх прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

          У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатись у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У цьому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

          У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.

          Під час проведення перевірок посадові (службові) особи контролюючих органів повинні діяти у межах повноважень, визначених Податковим кодексом.

          Керівники та відповідні посадові особи юридичних осіб і фізичні особи − платники податків під час перевірки, що проводиться контролюючими органами, зобов’язані виконувати вимоги цих органів щодо усунення виявлених порушень законів про оподаткування і підписати акт (довідку) про проведення перевірки та мають право подати заперечення до цього акта (довідки).

Електронна перевірка

4. Які переваги надасть платникам податків впровадження електронної перевірки та в чому її суть?

          Відповідні норми щодо впровадження електронних перевірок як сервісу для платників податків передбачено Податковим кодексом. Так, згідно з пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 цього Кодексу документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою (далі — електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до п. 77.2 ст. 77 Кодексу, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки. Форму заяви, порядок її подання та прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлено наказом Міндоходів України від 03.06.2013 р. № 143 (набере чинності з 01.01.2014 р.).

          Відповідно до норм Податкового кодексу електронні перевірки проводитимуться:

          - з 01.01.2014 р. — для платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності;

          - з 01.01.2015 р. — для суб’єктів господарювання мікро-, малого та середнього бізнесу;

          - з 01.01.2016 р. — для інших платників.

          Електронна перевірка надається Міндоходів України як сервіс для платників податків.

          Застосування такого виду перевірки:

 - дасть змогу вирішити проблеми дистанційного обслуговування платників податків і вивільнити їх від необхідності особисто відвідувати територіальні податкові інспекції;

 - мінімізує вплив людського фактора;

 - підвищить якість і зменшить термін проведення перевірки;

 - надасть як платникам податків, так і контролюючим органам упевненість у правильності та повноті оподаткування здійснених фінансово-господарських операцій;

 - знизить адміністративне навантаження на платника податків, уніфікує процеси податкового аудиту.

Направлення запитів щодо надання інформації платникам податків

5. На яких підставах та у який спосіб працівники органів доходів і зборів можуть направити платнику запит щодо надання інформації та її документального підтвердження? Які терміни надання відповідей на такі запити?

          Порядок отримання податкової інформації контролюючими органами регулюється ст. 73 Податкового кодексу.

          Пунктом 73.3 цієї статті встановлено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про надання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, та її документального підтвердження.

          Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

          Відповідно до п. 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин оформляється на бланку контролюючого органу і підписується керівником (заступником керівника) цього органу.

          У запиті зазначаються:

 - посилання на норми закону, відповідно до яких контролюючий орган має право на отримання такої інформації;

 - підстави для надіслання запиту;

 - опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

          Письмовий запит про надання інформації надсилається платнику податків або іншим суб’єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

          - за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму й іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

          - для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених ст. 39 Податкового кодексу;

          - виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

          - щодо платника податків подано скаргу про ненадання ним податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

          - у разі проведення зустрічної звірки;

          - в інших випадках, визначених Податковим кодексом.

          Відповідно до п. 73.3 ст. 73 цього Кодексу платники податків та інші суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані надавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит.

          При цьому у разі надсилання запиту згідно з підпунктами 1, 3 та 4 п. 73.3 ст. 73 цього Кодексу платник податків зобов’язаний надати пояснення та їх документальні підтвердження на обов’язковий письмовий запит контролюючого органу відповідно до норм ст. 78 Кодексу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. Ненадання платником податків пояснень та їх документального підтвердження відповідно до ст. 78 Податкового кодексу є підставою для проведення документальної позапланової перевірки.

Документи, що впливають на результат перевірки

6. Які документи платник податків повинен надати під час перевірки, що мають вплив на її результат?

          Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат й інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу).

          Відповідно до норм Податкового кодексу підставами для висновків під час проведення перевірок є податкова інформація, експертні висновки, судові рішення, документи, визначені цим Кодексом обов’язковими для ведення, та інші матеріали, отримані в порядку й у спосіб, передбачені Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

          Крім того, згідно з п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу у разі якщо до закінчення перевірки або в терміни, визначені в абзаці другому п. 44.7 цієї статті, платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складання такої звітності.

          При цьому якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу), такі документи повинні враховуватися контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

          З метою забезпечення прав платників податків вищезазначеним пунктом також установлено, що у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від урахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який призначив проведення перевірки, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків — фізичної особи або посадової особи платника податків — юридичної особи).

Направлення акта перевірки поштою

7. Чи можна надіслати акт документальної невиїзної перевірки поштою?

          Пунктом 86.4 ст. 86 Податкового кодексу встановлено, що акт документальної невиїзної перевірки після його реєстрації вручається особисто платнику податків чи його законним представникам або надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

          Таким чином, у разі неможливості з будь-яких причин вручити акт (довідку) перевірки особисто платнику податків контролюючий орган може направити його за місцем реєстрації такого платника рекомендованим листом з повідомленням про вручення, чим забезпечується право суб’єкта господарювання на ознайомлення з матеріалами документальних невиїзних перевірок та у разі незгоди — подальшого подання до контролюючого органу заперечень до акта перевірки або оскарження прийнятих податкових повідомлень-рішень.

Строки проведення перевірки

8. Які строки проведення позапланових перевірок?

          Згідно з п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу тривалість проведення документальних позапланових перевірок (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу, тривалість яких установлено ст. 200 Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, 5 робочих днів — для суб’єктів малого підприємництва, 10 робочих днів — для інших платників податків. Продовження строків проведення таких перевірок можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, не більш як на 2 робочі дні — для суб’єктів малого підприємництва, не більш як на 5 робочих днів — для інших платників податків.

          При цьому у разі втрати платником документів терміни проведення перевірки можуть бути перенесені до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах 90 календарних днів з дня, що настає за днем повідомлення платником контролюючого органу про втрату, пошкодження або дострокове знищення документів. У разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової і статистичної звітності, інших документів з питань обчислення та сплати податків і зборів були вилучені правоохоронними й іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання зазначених копій документів або забезпечення доступу до них.

          За певних обставин проведення документальної виїзної перевірки великого платника може бути зупинено на термін, що не перевищує 30 робочих днів, а у разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов’язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків утрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.

Терміни подання платником заперечення до акта перевірки

9. У які терміни платник податків може подати заперечення до акта перевірки та через скільки днів контролюючий орган направляє відповідь?

          Якщо платник податків не згоден з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті перевірки, то він має право подати заперечення протягом 5 робочих днів з дня отримання акта.

          Податковим кодексом передбачено можливість участі платника податків у розгляді заперечень, про що він повинен зазначити в тексті заперечень. При цьому контролюючий орган зобов’язаний повідомити такого платника про місце і час проведення їх розгляду.

          Заперечення розглядаються податковим органом протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, і платнику податків надсилається відповідь.

http://minrd.gov.ua/garyacha-liniya/117389.html

Переглядів: 1258 | Додав: odzvinkovsky | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz Copyright MyCorp © 2024