Статтею 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг» визначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові
операції в готівковій та/або безготівковій формі, зобов'язані застосовувати
РРО, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій
(далі - Державний реєстр), з додержанням встановленого порядку їх застосування.
Пунктом 2 Положення про технічну комісію, затвердженого наказом
Державної податкової адміністрації України від 17.04.2007 №236, зареєстрованого
в Міністерстві юстиції України 03.05.2007 за №445/1371, визначено, що технічна
комісія - дорадчий орган, до компетенції якого належить попередній розгляд
документів та опрацювання проектів рішень про включення моделей РРО до
Державного реєстру або виключення їх з Державного реєстру, підготовлених
уповноваженою організацією, розгляд проектів нормативно-правових актів та
нормативних документів з питань ведення Державного реєстру.
Згідно із пунктом 4 зазначеного Положення технічна комісія
відповідно до покладених на неї завдань готує та надає пропозиції щодо строків
та порядку виведення з експлуатації або доопрацювання РРО, які не відповідають
новим вимогам, у разі зміни фіскальних вимог або вимог нормативних документів
до реєстраторів.
На засіданні технічної комісії, яке відбулось 21.06.2013,
прийнято рішення про вилучення з 01.10.2013 із Державного реєстру моделей РРО,
які не забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів
Міндоходів відповідно до вимог, затверджених наказом Міністерства фінансів
України від 08.10.2012 №1057 «Про затвердження Вимог щодо створення контрольної
строчки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів
для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових
документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій
дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів державної податкової служби»
(далі - Наказ №1057).
Відповідно до рішення технічної комісії (протокол №22 від
21.06.2013) наказом Міністерства доходів і зборів України від 01.10.2013 № 522
затверджено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.
У порівнянні з попередньою редакцією з Державного реєстру
вилучено моделі РРО, які не забезпечують виконання вимог Наказу №1057.
Однак зазначені РРО зареєстровані в органах Міндоходів у
встановленому законодавством порядку.
Виходячи з цього, органам Міндоходів необхідно провести
скасування реєстрації РРО у порядку, визначеному пунктами 2.12 та 2.13 Порядку
реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за
товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 №614,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 за №105/5296.
(лист
Міністерства доходів і зборів від 07.10.2013 р. N 20223/7/99-99-22-01-03-17).
|