Взятий курс на формування
податкової служби як сервісної служби, яка працюватиме з платником податків як
партнером (передусім для задоволення його потреб), знайшов своє втілення у
впровадженні електронних Картки та Кабінету платників податків.
ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО АВТОМАТИЗОВАНУ
СИСТЕМУ «ЕЛЕКТРОННА КАРТКА»
Складовими зазначеної
автоматизованої інтерактивної системи є:
– центр сертифікації ключів;
– техніка зв’язку (телекомунікаційна
платформа);
– інфраструктура обслуговування
платників податків та центрів обслуговування;
– електронна картка платника
податків.
ПРИЗНАЧЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ КАРТКИ
Електронна картка має
забезпечити:
– підвищення рівня та
ефективності послуг, що надаватимуться органами ДПС платникам податків із
застосуванням автоматизованої системи «Електронна картка»;
– персональну ідентифікацію
платника податків для отримання електронних послуг та перехід на без паперову
технологію роботи з ДПС;
– доступ до Електронного кабінету
платника податків в ДПС, зокрема, для подання податкової звітності, оновлення
обліку даних платника, листування з органами ДПС , взаємодії в інтерактивному
режимі;
– для шифрування персональної
інформації при взаємодії автоматизованою інтерактивною системою ДПС та
використання електронно-цифрового підпису, що дасть можливість надати
документам та запитам юридичного статусу;
– як засіб переходу від обліку
податків до обліку операцій платника податків з об’єктами оподаткування (при
реєстрації майна, транспортних засобів, відкритті рахунків, укладання
цивільно-правових угод тощо). Таким чином, картка забезпечить облік не тільки
платежів, а й операцій, які здійснюють платники податків з об’єктами
оподаткування.
КОМУ ВИДАВАТИМЕТЬСЯ КАРТКА?
Картка видаватиметься органами
ДПС платнику податків – фізичній особі та уповноваженому представнику платника
податків – юридичній особі для сучасного рівня взаємодії з органами ДПС, іншими
установами та організаціями, які пов’язані з процесами оподаткування.
ПЕРЕВАГИ ПРИ ЗАПРОВАДЖЕННІ КАРТКИ
Основними перевагами є такі:
– зменшення часових витрат
платника податків на подання податкової звітності;
– зменшення безпосереднього
спілкування платників податків з працівниками ДПС (як наслідок, – викорінення
проявів корупції в органах ДПС);
– зменшення кількості спірних
питань за рахунок ведення в пам’яті картки журналів операцій взаємодії платника
податків з ДПС;
– підвищення дисципліни та
своєчасності подання звітності платниками податків за рахунок своєчасного їх
інформування засобами автоматизованої системи «Електронна картка» про зміни в
нормативно-правових актах та Законах України;
– скорочення витрат на надання
послуг платникам податків з боку ДПС;
– надання можливості платнику
податків за допомогою персонального комп’ютера/смартфону (вдома, на роботі, в
дорозі) в режимі он-лайн з використанням електронно-цифрового підпису проводити
операції з власним Електронним кабінетом платника податків (отримувати
консультації, подавати реєстраційні дані, податкову звітність, отримувати
інформацію про стан розрахунків з бюджетом за особистим рахунком).
Таким чином, електронна картка
дозволятиме цілодобово та оперативно отримувати інформаційну та клієнтську
підтримку з боку ДПС на всій території України. Вона є унікальною комбінацією
компактності та портативності. Нею буде зручно сплачувати податки. До того ж,
картка дозволить оперативно та безпечно здійснювати сплату податків, тому що
матиме багатоступеневий захист від зчитування, підробки та вірогідності
кримінальних афер.
ДЛЯ ЧОГО І ЯК СКОРИСТАТИСЯ КАРТКОЮ НА
ПРАКТИЦІ?
Картка платника податків, яка
буде використовуватися як персональний ідентифікаційний засіб, надаватиме
доступ до Електронного кабінету платника податків і у режимі реального часу
забезпечуватиме:
– ведення інформації щодо
діяльності платника податків та автоматизоване формування податкової звітності;
– імпорт/експорт форм податкової
звітності з/до інформаційних систем бухгалтерського обліку, а також
забезпечуватиме:
– перегляд та отримання виписки з
особового рахунку та листування з органами ДПС, реєстрацію окремих видів
податків.
Це дозволить наблизити податковий
та бухгалтерський облік як одне із стратегічних завдань, визначених Програмою
економічних реформ на 2010 –2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна
економіка, ефективна держава".
При цьому платники податків для
роботи з картками можуть використовувати:
– персональні комп’ютери або
ноутбуки, що мають бути доповнені зчитувачем карток та ПІН-клавіатурою,
смартфонами;
– користуватися послугами центрів
обслуговування платників податків, що мають бути обладнані АРМами на основі
персональних комп’ютерів, доповнених зчитувачем з карток, ПІН-клавіатурою та
клієнтським програмним забезпеченням.
– користуватися терміналами
самообслуговування із вбудованими зчитувачем карток і ПІН-клавіатурою для
реалізації доступу до Електронного кабінету платника податків, одержання
інформаційних послуг.
Роздрукувати ж отримані документи
та інформацію платники зможуть на принтерах загального використання.
ЕТАПИ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ «ЕЛЕКТРОННА
КАРТКА»
До кінця 2011 року приймається
рішення і розробляється план заходів із реалізації автоматизованої системи. До
завершення першої фази Проекту модернізації податкової служби (термін до 29
червня 2012 року) заплановано створити нормативну базу, розробити проектну
документацію, створити та впровадити автоматизовану систему «Електронна
картка», а під час впровадження випустити перші півмільйона карток. До кінця
2013 року планується видати пластикові електронні картки найбільш активним
платникам податків (представникам юридичних осіб, а також фізичним
особам-підприємцям). Протягом наступних трьох років планується здійснити
поетапний перехід на без паперову технологію взаємодії ДПС України з усіма
платниками податків шляхом випуску електронних карток та створення
інфраструктури їх приймання.
Департамент розвитку
та модернізації Державної податкової служби України
|