Впровадження електронного документообігу заощадило понад 650 тонн,
або 10 залізничних вагонів паперу, зменшило витрати бізнесу на придбання
бланків, вирішило питання черг у дні масового подання звітності, суттєво
скоротило кількість скарг. За І півріччя 2012 року до органів державної податкової служби
надійшло понад 44,7 мільйонів електронних документів.
Дві третини з них (29,5 млн.) – це податкові накладні та
розрахунки коригування до них, що надійшли на реєстрацію до Єдиного реєстру
податкових накладних. Решта (15,2 млн.) – податкова звітність, повідомлення про
відкриття/закриття рахунків у банківських установах, запити на отримання
довідок тощо.
Набрання чинності з 1 липня 2012 року Закону України "Про
внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких
податкових норм" від 24 травня 2012 року № 4834-VI заклало
підвалини для безпаперового обігу податкових накладних у майбутньому.
Змінами до статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що
платник ПДВ може надавати контрагенту лише електронну податкову накладну за
умови її реєстрації в ЄРПН. При цьому складання податкової накладної у
паперовому вигляді необов'язкове.
У червні поточного року вже 45,5 тис. платників податків направили
на реєстрацію до ЄРПН 4,3 млн. податкових накладних із сумою ПДВ до 10 тис.грн.
У липні вони зможуть відмовитись від їх збереження у паперовій формі.
За матеріалами веб-сайту ДПС України
|