Оголошення Для ПІдприємців ХМільника
Четвер, 28.03.2024, 21:05
Форма входу
Пошук
Календар
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 239
Друзі сайту
Хмільник.ua - сайт мого міста Хмільницька районна бібліотека

















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » 2011 » Грудень » 14 » «Зареєструй податкову накладну» - ДПС надає можливість бізнесу призвичаїтися до нових умов звітування
23:09
«Зареєструй податкову накладну» - ДПС надає можливість бізнесу призвичаїтися до нових умов звітування

Державна податкова служба України пропонує підприємцям протягом грудня спробувати зареєструвати у Єдиному державному реєстрі податкових накладних хоча б одну податкову накладну.

Така ініціатива пов’язана з тим, що з 1 січня 2012 року Податковим кодексом запроваджується обов’язкова реєстрація податкових накладних, у яких сума ПДВ перевищує 10 тис. грн.

За попередніми розрахунками спеціалістів ДПС, ці нововведення приведуть до збільшення до 65 тис. (тобто в 10 разів) кількості підприємств України, що зобов’язані реєструвати податкові накладні.

З урахуванням цього, завчасна апробація зазначеного механізму керівниками та бухгалтерами підприємств надасть необхідний час бізнесу для адаптації. Крім того посадові особи СГД набудуть необхідного практичного досвіду, що дозволить їм уникати непорозумінь, збоїв та технічних помилок при реєстрації у подальшому.

Розширену інформацію про подання податкових документів в електронному вигляді розміщено на офіційному сайті Державної податкової служби України у розділі «Платникам податків про електронну звітність

14 грудня 2011  |  Прес-служба ДПC України

Про реєстрацію податкових накладних платниками ПДВ – продавцями в Єдиному реєстрі

Податковим кодексом України, зокрема п. 201.10, визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну та/або розрахунок коригування після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Хмільницька ОДПІ  нагадує платникам податку на додану вартість, що починаючи з 1 січня 2011 року, запроваджена поетапна обов’язкова реєстрація податкових накладних платниками ПДВ – продавцями у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до перехідних положень Податкового кодексу України (підр.2 розд. XX).

 Податкові накладні, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить понад 1 мільйон гривень підлягають реєстрації  з 01.01.2011р.

 З 1 квітня 2011 року підлягають реєстрації податкові накладні, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить  понад 500 тис. грн.

 з 1 липня 2011 року – понад 100 тис. грн;

                з 1 січня 2012 року – понад 10 тис. грн.

Одночасно, звертаємо увагу, що з 1 січня 2012 року податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.

 Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246.

 Платники податку на додану вартість – покупці можуть отримати на свій запит інформацію про наявність податкової накладної, яку він отримав від продавця, у Єдиному реєстрі.

Електронні формати податкових накладних, запитів та відповідей розміщені на веб-сайті ДПА України у розділі «Платникам податків про електронну звітність» – «Інформаційно – аналітичне забезпечення» – Реєстр електронних форм податкових документів.

Телефон для отримання довідкової інформації – тел. в Хмільницькій ОДПІ 2-21-50.

Нормативно-правова база :

Постанова КМУ  від  29 грудня 2010 р. N 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних»

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1246-2010-%EF

Актуальні відповіді на питання платників з Єдиної бази податкових знань ДПА України:

Чи підлягають реєстрації податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі якщо такі податкові накладні залишаються у продавця товарів/послуг?

 Відповідно до п.6 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПА України від 21.12.10 №969, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. за №1401/18696 (далі – Порядок №969), податкова накладна складається у двох примірниках (оригінал і копія) у день виникнення податкових зобов'язань. При цьому у верхній лівій частині податкової накладної робляться відповідні відмітки (потрібне виділяється поміткою "Х"). Згідно з п.6.1 Порядку №969, оригінал податкової накладної надається покупцю (отримувачу) товарів/послуг на його вимогу. Податкова накладна, яка відповідно до п.11 підр.2 р.XX Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, надається покупцю тільки після такої реєстрації. При цьому у верхній лівій частині податкової накладної робляться відповідні відмітки (виділяється поміткою "Х"). Крім цього, п.8 Порядку №969 визначено, що усі примірники податкових накладних, окремі особливості заповнення яких викладені в підпунктах 8.1 - 8.4 цього пункту, залишаються в особи, що їх виписала, і зберігаються відповідно до викладеного в підпунктах 6.1 та 6.4 пункту 6 цього Порядку. У верхній лівій частині оригіналу такої податкової накладної робиться відповідна помітка "Х" та зазначається відповідний тип причини. Враховуючи вищезазначене, у Єдиному реєстрі податкових накладних, підлягають реєстрації тільки ті податкові накладні, які надаються покупцю та відповідають вимогам, визначеним п.11 підр.2 р.XX ПКУ. Тобто, податкові накладні, які відповідно до п.8 Порядку №969 залишаються у продавця товарів/послуг, незалежно від суми ПДВ, зазначеної в такій податковій накладній, не підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, платником ПДВ у верхній лівій частині у полі "Залишається у продавця" оригіналу такої податкової накладної робиться відповідна помітка "Х" та зазначається відповідний тип причини.

 Протягом якого часу платник ПДВ має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування до неї у Єдиному реєстрі податкових накладних?

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки.

Який порядок внесення відомостей, що містяться у податковій накладній, до Єдиного реєстру податкових накладних?

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі – Порядок №1246). Відповідно до п.1 Порядку №1246 подання податкової накладної та/або розрахунку коригування Державній податковій службі в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого Державною податковою службою. Пунктом 201.10 ст.201 р.V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) визначено, зокрема, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше двадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписки. Згідно з п.4 Порядку №1246, не підлягають реєстрації податкові накладні, які не видаються покупцеві та залишаються у продавця в порядку, встановленому Державною податковою службою. Відповідно до п.5 Порядку №1246 продавець складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженого Державною податковою службою, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення. Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб платника податку у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця. За відсутності у продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця. Продавець, що є фізичною особою - підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис фізичної особи - підприємця; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця. Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі, продавець отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає податковому органові за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи. У такому разі електронні цифрові підписи посадових осіб продавця накладаються у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

Згідно з п.6 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису продавець здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх Державній податковій службі засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" та "Про електронні документи та електронний документообіг". Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у продавця. Пунктом 8 Порядку №1246 визначено, що для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.

Чи підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування до податкової накладної, яка на дату її виписки не підлягала реєстрації в Єдиному реєстрі, а на дату виписки розрахунку коригування до неї підлягає такій реєстрації?

У випадку якщо розрахунок коригування складається на суму ПДВ, яка з урахуванням суми, зазначеній в податковій накладній, зменшує/збільшує суму ПДВ, передбачену п.11 підр.2 р.XX Податкового кодексу України, такий розрахунок підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних лише після реєстрації в ньому накладної, до якої виписується цей розрахунок.

Чи може платник податку подати податкову накладну та/або розрахунок коригування Державній податковій службі в електронній формі без укладання договору про визнання електронних документів?

 Відповідно до п.1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (далі – Порядок №1246) подання податкової накладної та/або розрахунку коригування Державній податковій службі в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого Державною податковою службою. Згідно з п.2 Порядку №1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Наказом ДПА України від 10.04.08 №233, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, затверджено Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (далі – Інструкція). Згідно з п.1 р.ІІІ Інструкції податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі. Відповідно до п.1 р.ІІ Інструкції платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу криптографічного захисту інформації (далі – КЗІ), керуючись цією Інструкцією та договором. Відповідно до п.2 р.ІІ Інструкції для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати: спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті); доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті; КЗІ (сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС); чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для податкової звітності у паперовій формі. Враховуючи вищевикладене, платник податку (в тому числі, який належить до великих, середніх або малих підприємств) може подати податкову накладну та/або розрахунок коригування Державній податковій службі в електронній формі виключно засобами телекомунікаційного зв'язку, за умови, що з органом ДПС укладено договір про визнання електронних документів, а також проведено обмін посиленими сертифікатами відкритих ключів, сформованими акредитованим центром сертифікації ключів.

Чи можливо з Єдиного реєстру податкових накладних вилучити податкову накладну та/або розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до неї, якщо вони не підлягають реєстрації в такому реєстрі, але помилково зареєстровані платником податку?

Чинним законодавством не передбачено можливості вилучення з Єдиного реєстру податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, у тому числі, якщо вони не підлягають реєстрації в такому реєстрі, але помилково зареєстровані платником податку.

Які дії платника ПДВ, якщо ним отримано квитанцію про неприйняття податкової накладної для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних або квитанція про прийняття або неприйняття податкової накладної зовсім не надійшла?

Якщо протягом операційного дня платнику ПДВ - продавцю не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття податкової накладної, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо платник ПДВ – продавець отримав квитанцію про неприйняття податкової накладної із зазначенням причин, то ним має бути усунено недоліки та повторно надіслано податкову накладну до Державної податкової адміністрації України засобами телекомунікаційного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Переглядів: 2608 | Додав: odzvinkovsky | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz Copyright MyCorp © 2024