Лист ДФС України від 24.04.2015 р. N 8828/6/99-99-17-02-01-15
Державна фіскальна служба України розглянула лист про застосування штрафних санкцій та повідомляє наступне.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. N 4 (далі - Порядок). Згідно з п. 2.1 розділу II Порядку податковий розрахунок за формою N 1ДФ (далі - Розрахунок) є квартальною звітністю та подається протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу.
Відповідно до п. 4.2 розділу IV Порядку при проведенні коригувань даних Розрахунку до закінчення терміну подання представляється звітний новий Розрахунок. Якщо після подання Розрахунку платник податку подає новий Розрахунок з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання за той самий звітний період, штрафні санкції не застосовуються (п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 4.3 розділу IV Порядку при необхідності проведення коригувань даних Розрахунку після закінчення терміну його подання подається уточнюючий Розрахунок, що передбачає застосування норм п. 119.2 ст. 119 Кодексу: неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками Розрахунку, якщо такі недостовірні відомості чи помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 грн.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 грн.
Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, якщо недостовірні відомості чи помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 Кодексу і були виправлені відповідно до вимог ст. 50 Кодексу.
Накази Міністерства фінансів України є нормативно-правовими актами і видаються на основі законів і кодексів. Однією з ознак, що відрізняє кодекс від нормативно-правового акта та надають йому найвищу юридичну силу, є прийняття його вищим представницьким органом державної влади.
В. о. Голови М. Мокляк
|