ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 18 лютого 2016 р. №66
Про затвердження Методики визначення
середньоринкової вартості легкових автомобілів
та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку
визначення середньоринкової вартості
легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів
Відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, що додається.
2. Внести зміни у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576), виклавши їх в редакції, що додається.
Прем’єр-міністр України
|
А. ЯЦЕНЮК
|
Інд. 34
|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 66
МЕТОДИКА
визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів
1. Ця Методика встановлює механізм визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів (далі — автомобілі) для цілей віднесення таких автомобілів до об’єктів оподаткування транспортним податком.
2. Середньоринкова вартість автомобіля розраховується за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за формулою, визначеною у пункті 3 Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2013 р. № 403 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 44, ст. 1576), де за ціну нового транспортного засобу (Цн) береться ціна нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач.
3. Джерелом інформації для визначення ціни нового автомобіля є офіційні прайс-листи виробників (дилерів).
4. Інформація про ціни нового автомобіля з урахуванням марки, моделі, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач подається до 10 січня базового податкового (звітного)
періоду (року) державним підприємством “Держзовнішінформ” до Мінекономрозвитку.
5. Ідентичними є автомобілі, в яких збігаються такі ознаки і параметри:
марка;
країна-виробник;
тип кузова (седан, універсал тощо);
модель;
конструкція привода тягових коліс;
тип та робочий об’єм двигуна;
потужність двигуна;
тип коробки переключення передач та інших складників силової передачі;
габаритні розміри;
рік випуску;
комплектація.
Розбіжності можуть стосуватися комплектації, пробігу та технічного стану.
6. Аналогічними є автомобілі, в яких збігаються такі ознаки і параметри:
тип кузова (седан, універсал тощо);
призначення (дорожні, позадорожні);
тип двигуна (бензиновий, дизельний тощо);
робочий об’єм двигуна;
привод тягових коліс (передньоприводні, задньоприводні, повноприводні);
тип коробки переключення передач;
габаритні розміри;
комплектація.
7. За наявності кількох аналогів аналогічним автомобілем є автомобіль одного виробника (країни-виробника).
8. У разі коли неможливо визначити ціну ідентичного нового автомобіля в Україні (немає необхідних довідкових даних) допускається використання даних щодо аналогічних автомобілів.
9. У разі коли неможливо визначити ціну нового автомобіля в Україні, використовується інформація про його ціну в країнах-виробниках (експортерах).
Ціна нового автомобіля в Україні визначається на рівні ціни країн-виробників (експортерів) без урахування податку на додану вартість у таких країнах, збільшеної на суму податків, зборів та інших обов’язкових платежів, що відповідно до законодавства сплачуються під час митного оформлення автомобіля.
10. У разі коли неможливо визначити ціну нового автомобіля в Україні згідно з пунктами 3—8 цієї Методики допускається використання інформації про ціни нових автомобілів, зазначені у спеціалізованих періодичних виданнях для продажу автомобілів, комп’ютерних програмах, Інтернеті тощо.
11. Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів залежно від строку експлуатації визначається як середнє значення співвідношення ціни автомобілів, що були у використанні, до ціни аналогічних нових автомобілів.
12. Коефіцієнт коригування ринкової ціни автомобілів залежно від пробігу визначається з урахуванням фактичного та нормативного середньорічного пробігу автомобілів.
У разі коли фактичний середньорічний пробіг автомобілів є вищим, ніж їх нормативний середньорічний пробіг, середньоринкова вартість зменшується, а у разі, коли фактичний середньорічний пробіг є нижчим, ніж нормативний середньорічний пробіг, середньоринкова вартість збільшується.
13. Мінекономрозвитку відповідно до цієї Методики розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого базового податкового (звітного) періоду подає ДФС інформацію про автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
14. Мінекономрозвитку забезпечує роботу офіційного веб-сайту в режимі, який дає змогу отримати інформацію про середньоринкову вартість автомобіля шляхом введення даних про їх марку, модель, рік випуску, тип двигуна, об’єм циліндрів двигуна, тип коробки переключення передач та пробіг.
_____________________
Додаток 1
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 66)
КОЕФІЦІЄНТ
коригування ринкової ціни транспортних засобів
Найменування транспортних засобів
|
Коефіцієнт з урахуванням строку експлуатації транспортних
засобів у роках
|
до 1
|
понад 1 до 2
|
понад 2 до 3
|
понад 3 до 4
|
понад 4 до 5
|
понад 5 до 6
|
понад 6 до 7
|
понад 7 до 8
|
понад 8 до
9
|
понад 9 до 10
|
понад 10 до 11
|
понад
11 до 12
|
Легкові автомобілі
|
74
|
62
|
50
|
45
|
42
|
39
|
36
|
33
|
31
|
29
|
27
|
25
|
Мопеди
|
81
|
65
|
52
|
42
|
34
|
27
|
22
|
18
|
14
|
11
|
9
|
7
|
Мотоцикли
|
91
|
82
|
75
|
69
|
62
|
57
|
51
|
47
|
43
|
39
|
37
|
35
|
________
Примітка. У разі експлуатації транспортних засобів понад 12 років коефіцієнт знижується на 1 для легкових автомобілів і на 2 для мопедів та мотоциклів за кожний рік, але не може бути меншим ніж 4.
_____________________
Додаток 2
до Порядку
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 18 лютого 2016 р. № 66)
КОЕФІЦІЄНТ
коригування ринкової ціни транспортних засобів
Нормативнийсередньо-
річний пробіг транспортних засобів, тис. кілометрів
|
Фактичнийсередньо-річнийпробіг транспортних засобів, тис. кілометрів
|
Коефіцієнт з урахуванням різниці між фактичним та нормативним середньорічним пробігом транспортних
засобів у тис. кілометрів
|
понад 2 до 5
|
понад 5 до 8
|
понад 8 до 10
|
понад 10 до 12
|
понад 12 до 14
|
понад 14 до 16
|
понад 16 до 18
|
понад 18 до 20
|
понад 20 до 22
|
понад 22
|
27
|
до 27
|
1
|
3
|
5
|
6
|
6,5
|
7
|
7,5
|
8
|
8,5
|
9
|
понад 27
|
0,5
|
1,5
|
3
|
4,5
|
5
|
5,5
|
6
|
6,5
|
7
|
7,5
|
________
Примітка. Для транспортних засобів із строком експлуатації до 1 року, а також транспортних засобів, різниця між фактичним та нормативним середньорічним пробігом яких становить до 2 тис. кілометрів, коефіцієнт не визначається.
_____________________
http://www.kmu.gov.ua/control/ru/cardnpd?docid=248841560
|