Міністерство
юстиції затвердило порядок державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб
– підприємців через Інтернет. Відповідний наказ підписав Міністр юстиції
Олександр Лавринович.
Затверджений
Мін‘юстом Порядок установлює загальні принципи подання електронних документів
для проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб –
підприємців з використанням Інтернету. Наказ також регламентує порядок обігу
цих документів.
Так, згідно з
наказом, для реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця
необхідно буде звернутися до державного реєстратора (на сьогодні ці
повноваження покладено на Державну реєстраційну службу України), який надасть
заявнику доступ до спеціального веб-сайту в Інтернеті. Через веб-сайт можна
буде заповнити реєстраційну картку та подати документи, необхідні суб‘єкту
підприємницької діяльності для реєстрації.
Порядок також
передбачає можливість подачі необхідних для реєстрації документів через
нотаріуса. У такому випадку документи будуть засвідчені електронним цифровим
підписом нотаріуса.
Згідно з
наказом Мін‘юсту, державний реєстратор буде зобов‘язаний двічі на день (у
першій та другій половині дня) перевіряти наявність нових заяв для проведення
державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. При цьому
заявнику автоматично надсилатиметься повідомлення, що підтверджуватиме факт
одержання заяви.
Проходження та
розгляд поданих документів також можна буде відстежувати в Інтернеті через
указаний сайт.
У разі відмови
у проведенні державної реєстрації, заявник отримає про це повідомлення в
електронній формі, а також у паперовому вигляді – не пізніше трьох робочих днів
з дня отримання заяви.
У разі
реєстрації, замовник отримає про це повідомлення у вигляді електронного
документа та на паперовому носії за вказаною заявником адресою.
Як відомо,
відповідно до частини другої статті 7 Закону України «Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців спеціально уповноважений орган з
питань державної реєстрації (Державна реєстраційна служба України) зобов‘язаний
затвердити порядок подання та обігу електронних документів при реєстрації
юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Відповідні зміни до Закону були
ухвалені 19 жовтня 2010 року.
Державну
реєстраційну службу України було утворено у зв’язку з реформуванням системи
центральних органів виконавчої влади відповідно до Указу Президента України від
9 грудня 2010 року № 1085 «Про оптимізацію системи центральних органів
виконавчої влади». Згідно з Указом, Державна реєстраційна служба України є
центральним органом виконавчої влади, діяльність якої спрямовується і
координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції.
www.kmu.gov.ua
|