Нова форма податкової накладної і Порядок її заповнення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. №1307 і вступає в дію з 1 квітня.
Ось деякі правила, про які треба пам'ятати при заповненні платниками ПДВ податкових накладних.
Правило 1. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється за формою, що діє на дату такої реєстрації. Це означає, що з 1 квітня в Єдиному реєстрі податкових накладних будуть реєструватися податкові накладні і розрахунки коригування до них, складені за формою, затвердженою новим наказом, навіть у тому випадку, якщо дата виписування податкової накладної припадає на період до 1 квітня 2016 року.
Наприклад, перша подія в операції відбулася 25.03.2016 року, була виписана податкова накладна, але до 1 квітня 2016 року її не встигли зареєструвати в Єдиному реєстрі. У цьому випадку слід заповнити нову податкову накладну - за формою, затвердженою Наказом № 1307.
Правило 2. ПН складається тільки державною мовою (тобто українською).
Правило 3. Усі графи податкової накладної, які мають вартісні показники, заповнюються в гривнях із копійками, якщо інше не передбачено законодавством.
Правило 4. Реквізити заголовної частини податкової накладної, що містять цифрові значення - дата складання податкової накладної, індивідуальний податковий номер, номер структурного підрозділу (філії) - не повинні містити ніяких інших знаків і символів.
Правило 5. Для операцій, що оподатковуються ПДВ, і для операцій, звільнених від обкладання ПДВ, слід складати окремі податкові накладні. А от на операції, що оподатковуються ПДВ за ставками 0%, 7% і 20%, може бути складена одна податкова накладна.
Правило 6. Якщо будь-які реквізити податкових накладних не підлягають заповненню, у нулі, прочерки та інші знаки у них не проставляються. Тобто ці графи треба залишати незаповненими.
Правило 7. Нумерація складених ПН ведеться платником ПДВ у довільній формі та порядку.
Тобто нумерація податкових накладних може, наприклад, починатися з одиниці кожного місяця (кварталу), або ж можна вести наскрізну нумерацію протягом року.
При цьому не можна:
- складати на ту саму дату декілька податкових накладних з однаковими номерами;
- починати порядковий номер ПН із цифри 0.
Правило 8. Заповнення табличної частини податкової накладної починається з кінця. Тобто спочатку слід заповнити розділ Б, де наводиться детальна інформація про товар (послугу), що продасться, а потім - розділ А,. де наводяться підсумкові дані.
Щодо особливостей складання підсумкової ПН, то вона складається в таких випадках:
- якщо товари (послуги) реалізовують за готівку кінцевому споживачу - неплатнику ПДВ. При цьому розрахунки за товари (послуги) проводяться через касу, РРО, банківську установу або платіжний пристрій (у т. ч. і платіжний термінал);
- якщо покупцю видаються транспортні квитки, готельні рахунки, рахунки, які виставляються за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку. Нагадаємо, що обов'язковими реквізитами таких документів є: загальна сума платежу, сума ПДВ, індивідуальний податковий номер постачальника. Зазначені документи вважаються замінниками податкової накладної і дають покупцю право на податковий кредит;
- якщо покупцю видаються касові чеки, що містять такі реквізити: загальну вартість проданих товарів (послуг), суму ПДВ, індивідуальний податковий номер і фіскальний номер постачальника. Нагадаємо, що для можливості віднесення сум до податкового кредиту загальна сума придбання за касовими чеками не повинна перевищувати 200 грн. без ПДВ на день. Тому якщо сума в чеку більша 240 грн. (з урахуванням ПДВ), слід вимагати в постачальника податкову накладну.
Підсумкова податкова накладна підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податковий накладних у загальному порядку.
Юридична особа - платник ПДВ може делегувати право виписування податкових накладних своїй філії чи структурному підрозділу, яка самостійно здійснює постачання товарів (послуг) і веде розрахунки з покупцями та постачальниками.
Для того, щоб делегувати філії повноваження з оформлення податкових накладних, платник ПДВ повинен в першу чергу:
- присвоїти кожній такій філії окремий цифровий номер;
- письмово повідомити про таке делегування орган ДФС за своїм місцем реєстрації. Для цього разом із декларацією за звітний період, у якому прийнято рішення делегувати філії право оформлення податкових накладних, потрібно подати до органу ДФС повідомлення за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. №21.
Відео
Відділ організації роботи
Головного управління ДФС у Тернопільській області
http://tr.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/242941.html
|