Оголошення Для ПІдприємців ХМільника
Вівторок, 16.04.2024, 20:48
Форма входу
Пошук
Календар
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 239
Друзі сайту
Хмільник.ua - сайт мого міста Хмільницька районна бібліотека

















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » 2011 » Вересень » 5 » Заповнення декларації з податку на прибуток: актуальні запитання
21:43
Заповнення декларації з податку на прибуток: актуальні запитання

- Чи враховується у графі 4 таблиці 3 додатка АМ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства вартість поліпшень основних засобів, здійснених у І кварталі 2011 року?

- Відповідно до пп.8.7.1 п.8.7 ст.8 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", який діяв до 01.04.2011, платники податку мали право протягом звітного періоду віднести до валових витрат будь-які витрати, пов'язані з поліпшенням основних фондів, що підлягали амортизації, у тому числі витрати на поліпшення орендованих основних фондів, у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду.

Пунктом 2 підрозд.4 р. ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) з дати набрання чинності розділом III ПКУ (01.04.2011) платники податку на прибуток підприємств складають наростаючим підсумком та подають декларацію з податку на прибуток за такі звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року.

Відповідно до п.146.12 ст.146 ПКУ сума витрат, що пов'язана з ремонтом та поліпшенням об'єктів основних засобів, у тому числі орендованих, у розмірі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів на початок звітного року, відноситься до витрат того звітного податкового періоду, в якому такі ремонт та поліпшення були здійснені.

Враховуючи зазначене, при обчисленні об’єкта оподаткування за звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року у складі витрат не враховується 10 відсотковий ліміт витрат на поліпшення основних засобів, включений до складу валових витрат у І кварталі відповідно до норм Закону №334.

При цьому за звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року, у таблиці 3 додатка АМ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом ДПА України від 28.02.2011 №144, у графі 2 таблиці 3 додатка АМ "Балансова вартість на початок звітного (податкового) року" відображається балансова вартість всіх груп основних засобів на початок 2011 року, у графі 3 таблиці 3 додатка АМ "Сума ліміту (10%) поліпшень на звітний (податковий) рік" зазначається сума ліміту (10%) поліпшень, що залишилась невикористаною станом на 01.04.2011, у графі 4 додатка АМ "Фактичні обсяги поліпшень за звітний (податковий) період " відображаються фактичні обсяги поліпшень основних засобів, проведених після 01.04.2011 року, тобто без врахування фактичних обсягів поліпшень, здійснених у І кварталі 2011 року.

Разом із додатком АМ до декларації в цьому випадку платник податку має надати пояснення із зазначенням сум 10 відсоткового ліміту витрат на поліпшення основних засобів, включеного до складу валових витрат у І кварталі відповідно до норм Закону №334 та фактичних обсягів поліпшень, здійснених у І кварталі 2011 року.

- Чи враховуються у рядках 15, 18, 21 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року значення показників відповідної звітності за І квартал 2011 року?

- Відповідно до п.2 підрозд.4 р. ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI. (далі – ПКУ) з дати набрання чинності розділом III "Податок на прибуток підприємства" ПКУ (з 01.04.2011) платники податку на прибуток підприємств складають наростаючим підсумком та подають декларацію з податку на прибуток за такі звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року.

Отже, у рядку 15 "Податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень", у рядку 18 "Сума податків, які утримуються при виплаті доходів (прибутків) нерезидентам за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень" та у рядку 21 "Сума авансового внеску при виплаті дивідендів, що мала бути сплачена у попередньому звітному (податковому) періоді поточного року за місцезнаходженням юридичної особи з урахуванням уточнень" Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом ДРА України від 28.02.2011 №114, значення показників відповідної звітності за І квартал 2011 року не враховуються.

- Як в Податковій декларації з податку на прибуток підприємства відображається орендна плата за землю (податок за землю)?

- Відповідно до пп.9.1.10 п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю належить до загальнодержавних податків.

Плата за землю – загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Земельний податок – це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (пп.14.1.72 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп.14.1.136 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Відповідно до пп.138.10.4 п.138.10 ст.138 ПКУ суми нарахованих податків та зборів, установлених ПКУ, враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування у складі інших витрат операційної діяльності, пов'язаних з господарською діяльністю.

Відповідно до пп.138.5.1 п.138.5 ст.138 ПКУ датою здійснення витрат, нарахованих платником податку у вигляді сум податків та зборів, вважається останній день звітного податкового періоду, за який проводиться нарахування податкового зобов'язання з податку та збору.

Враховуючи вищевикладене, суми земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування платника податку у складі витрат у звітному податковому періоді нарахування таких платежів.

В Податковій декларації з податку на прибуток підприємства (далі - Декларація), форма якої затверджена наказом ДПА України від 28.02.2011 №114, суми земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності відображаються у рядку 06.5.13 "Суми нарахованих податків та зборів, установлених Податковим кодексом України, а також інших обов'язкових платежів, встановлених законодавчими актами" додатка ІВ до Декларації з відповідним перенесенням до рядка 06.5 Декларації.

- Чи змінюється протягом звітного (податкового) року значення графи 3 табл. 1 додатка АМ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства у зв’язку з введенням в експлуатацію або виведенням з експлуатації основних засобів?

- Відповідно до п. 152.9 ст. 152 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) для цілей цього розділу використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду.

Згідно з п.3 підрозд.4 р. ХХ "Перехідні положення" ПКУ з дати набрання чинності розділом III цього Кодексу платники податку на прибуток підприємств складають наростаючим підсумком та подають декларацію з податку на прибуток за такі звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року.

Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємства (далі – декларація) затверджена наказом ДПА України від 28.02.2011 №114.

У графі 3 "Балансова вартість на початок звітного (податкового) періоду" таблиці 1 "Інформація щодо нарахованої амортизації" додатка АМ до декларації зазначається балансова вартість (основних засобів, інших необоротних активів та нематеріальних активів) на початок звітного (податкового) періоду. Показник графи 3 "Балансова вартість на початок звітного (податкового) періоду" таблиці 1 "Інформація щодо нарахованої амортизації" додатка АМ до декларації за квартал (у 2011 році – за другий квартал 2011 року) при заповненні декларацій в межах звітного (податкового) року не змінюється.

- Як у Податковій декларації з податку на прибуток підприємства відображаються результати перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти, якщо виникають як позитивне значення, так і від’ємне значення курсових різниць?

- Відповідно до пп.153.1.3 п.153.1 ст.153 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначення курсових різниць від перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти здійснюється відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку.

При цьому прибуток (позитивне значення курсових різниць) ураховується у складі доходів платника податку, а збиток (від'ємне значення курсових різниць) ураховується у складі витрат платника податку.

Зокрема, позитивні значення курсових різниць включаються до доходів як інші доходи (пп.135.5.11 п.135.5 ст.135 ПКУ), а від'ємне значення курсових різниць включаються до витрат як інші операційні витрати (пп.138.10.4 п.138.10 ст.138 ПКУ).

З урахуванням викладеного, якщо за підсумками перерахунку операцій, виражених в іноземній валюті, заборгованості та іноземної валюти, у платника податку виникають як позитивне значення, так і від’ємне значення курсових різниць, то такі показники не згортаються.

У Податковій декларації з податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом ДПА України від 28.02.2011 №114, позитивне значення курсових різниць відображається у рядку 03.19 додатку ІД до рядка 03 декларації та переноситься у складі підсумкової суми цього додатка до рядка 03 декларації, від’ємне значення курсових різниць – у рядку 06.05.12 додатка ІВ до рядка 06.5 декларації та переноситься у складі підсумкової суми цього додатка до рядка 06.5 декларації.

- Який залишок коштів на спеціальних рахунках необхідно зазначити бюджетним установам (організаціям) при заповненні рядка 1.2 І частини Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій за другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року?

- Відповідно до пп. "а" п.157.1 ст.157 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) органи державної влади України, органи місцевого самоврядування та створені ними установи або організації, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів, належать до неприбуткових установ та організацій.

Згідно з п.157.10 ст.157 ПКУ доходи неприбуткових організацій, визначених у підпункті "а" пункту 157.1 цієї статті, у тому числі доходи закладів і установ освіти, науки, культури, охорони здоров'я, а також архівних установ та реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів, що мають відповідну ліцензію, які утримуються за рахунок бюджету, зараховуються до складу кошторисів (на спеціальний рахунок) для утримання таких неприбуткових організацій і використовуються виключно на фінансування видатків такого кошторису (у тому числі фінансування господарської діяльності згідно з їх статутами), розрахованого та затвердженого в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі якщо за наслідками звітного (податкового) року доходи, зараховані до кошторису для утримання зазначених організацій, перевищують суму визначених кошторисом витрат, сума перевищення враховується у складі кошторису наступного року.

Відповідно до п.157.14 ст.157 ПКУ центральний орган державної податкової служби встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій.

Форму та Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі – Звіт) затверджено наказом ДПА України від 31.01.2011 N56. Звіт складається та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період.

Відповідно до встановленої форми Звіту залишки коштів на спеціальних рахунках, що перейшли з попереднього року, відображаються у рядку 1.2 І частини Звіту.

Згідно з пп.2 підрозд.2 р. ХХ "Перехідні положення" ПКУ з дати набрання чинності розділом III ПКУ платники податку на прибуток підприємств складають наростаючим підсумком та подають декларацію з податку на прибуток за такі звітні податкові періоди: другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року.

Якщо результатом розрахунку об'єкта оподаткування платника податку з числа резидентів за підсумками першого кварталу 2011 року є від'ємне значення, то сума такого від'ємного значення підлягає включенню до витрат другого календарного кварталу 2011 року.

Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками другого, другого і третього кварталів, другого - четвертого кварталів 2011 року здійснюється з урахуванням від'ємного значення, отриманого платником податку за перший квартал 2011 року, у складі витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення.

З урахуванням викладеного, оскільки у 2011 році платники, на яких поширюються норми р. ІІІ ПКУ, складають податкову звітність окремо за перший квартал 2011 року та окремо за другий квартал, другий і третій квартали та другий - четвертий квартали 2011 року, то бюджетні установи (організації) при заповненні Звіту починаючи з другого 2011 року у рядку 1.2 І частини Звіту зазначають залишки коштів на спеціальних рахунках, що перейшли з І кварталу 2011 року (залишки коштів станом на 01.04.2011).

- Як у додатку АМ до податкової декларації з податку на прибуток підприємства відображається нарахування амортизації на основні засоби та інші необоротні активи груп 10 (малоцінні необоротні матеріальні активи) та 11 (бібліотечні фонди) за методом нарахування амортизації 50%/50% (100%)?

- Відповідно до пп.145.1.6 п.145.1 ст.145 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів може нараховуватися за рішенням платника податків у першому місяці використання об'єкта в розмірі 50 відсотків його вартості, яка амортизується, та решта 50 відсотків вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом або в першому місяці використання об'єкта в розмірі 100 відсотків його вартості.

Інформація щодо нарахування амортизації відображається платником податку у додатку АМ до податкової декларації з податку на прибуток підприємства (далі – декларація), форма якої затверджена наказом ДПА України від 28.02.2011 №114.

У таблиці 2 додатка АМ до декларації платником податку зазначаються відомості про обраний метод амортизації (50%/50% або 100%) малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів.

У таблиці 1 додатка АМ до декларації зазначається балансова вартість на початок звітного (податкового періоду) (графа 3), нарахована сума амортизації за звітний (податковий) період (графа 4), сума амортизації, що включається у звітному (податковому) періоді до витрат, (розподіл за складовими витрат), (графи 6-10) та нарахована амортизація, що включається до витрат у майбутніх звітних (податкових) періодах (графа 11).

Якщо платник податку обрав метод нарахування амортизації малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів 100%, то при заповненні декларації за підсумками звітного (податкового) періоду, на який припадає перший місяць використання малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів, у графі 4 рядків А9 та А10 додатка АМ до декларації відображається нарахована сума амортизації у розмірі 100 відсотків вартості таких малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів. У графах 6-10 рядків А9 та А10 додатка АМ проводиться розподіл суми амортизації, що включається у звітному (податковому періоді), за складовими.

Якщо платник податку обрав метод нарахування амортизації малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів 50%/50%, то при заповненні декларації за підсумками звітного (податкового) періоду, на який припадає перший місяць використання малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів, у графі 4 рядків А9 та А10 додатка АМ до декларації відображається нарахована сума амортизації у розмірі 50% відсотків вартості таких малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів. У графах 6-10 рядків А9 та А10 додатка АМ проводиться розподіл суми амортизації, що включається у звітному (податковому періоді), за складовими. Інші 50% відсотків вартості таких малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів у аналогічному порядку зазначаються при заповненні у додатку АМ до декларації, що складається за підсумками податкового періоду, на який припадає місяць їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом.

За матеріалами веб-сайту ДПА України

Переглядів: 7712 | Додав: odzvinkovsky | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz Copyright MyCorp © 2024