Відповідно до пп. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Нагадаємо, що форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - декларація), затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408. Пункт 1 заголовної частини декларації містить поле "Тип декларації", яке передбачає наступні форми: "Звітна", "Звітна нова", "Уточнююча".
У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності (пп. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (пп. 266.6.1 п. 266.6 ст. 266 ПКУ).
Якщо державна реєстрація припинення права власності на об'єкт нерухомого майна відбулась до 20 лютого звітного року, а "Звітну" декларацію вже подано, то до закінчення граничного терміну її подання платником податків - юридичною особою декларація подається за типом "Звітна нова", а після його закінчення - "Уточнююча".
При уточненні податкових зобов'язань протягом року (після граничного терміну подання декларації) або за минулі роки у заголовній частині декларації у рядку 03 "Уточнююча" проставляється відмітка "Х".
Графа "з урахуванням уточнень з" декларації заповнюється при уточненні податкових зобов'язань (зазначається місяць, з якого здійснюється уточнення показників).
Додаток до декларації "Відомості про наявні об'єкти житлової нерухомості" є невід'ємною частиною "Звітної", "Звітної нової" та "Уточнюючої" декларацій, у колонці 3 якого вказуються документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності на об'єкти житлової нерухомості (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу тощо).
Відділ організації роботи
Головного управління ДФС у Тернопільській області
http://tr.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/251533.html
|