1. Порядок відкриття/закриття ПДВ-рахунків.
Відкриття ПДВ-рахунку.
Після реєстрації особи платником ПДВ та присвоєння індивідуального податкового номера платника податку ДФС надсилає Казначейству інформацію щодо такого платника податку.
В Казначействі зареєстрованому платнику податку відкривається ПДВ-рахунок.
У день відкриття ПДВ-рахунку Казначейство направляє до ДФС повідомлення про відкриття рахунку відповідно до положень наказу Міндоходів від 26.12.2013 р. №853 «Про затвердження Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.01.2014 р. за № 121/24898.
ДФС здійснює взяття ПДВ-рахунку на облік, направляє повідомлення про взяття на облік до Казначейства та повідомляє платника податку про реквізити його ПДВ-рахунку.
При кожній повторній реєстрації платником ПДВ відкривається новий ПДВ-рахунок.
Закриття ПДВ-рахунків.
Після анулювання реєстрації платника податку та завершення всіх розрахунків з бюджетом за відповідний період реєстрації платником ПДВ ДФС для закриття рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ надсилає Казначейству:
а) за наявності на ПДВ – рахунку залишку коштів - реєстр на списання коштів до бюджету та наступного дня після списання коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити;
б) у разі відсутності на ПДВ – рахунку залишку коштів - реєстр з інформацією про платника податку, реєстрацію платником ПДВ якому анульовано і ПДВ-рахунок якого необхідно закрити.
Казначейство на підставі відповідних реєстрів податку перераховує кошти до бюджету, закриває ПДВ-рахунок та у день закриття повідомляє про це ДФС.
2. Отримання платниками податку інформації з Системи електронного адміністрування ПДВ
Платники податку засобами клієнтського програмного забезпечення направляють електронні запити щодо отримання відомостей з Системи електронного адміністрування ПДВ:
1) Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1300103).
Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1400103) який надається платнику, містить інформацію щодо:
виданих та/або отриманих податкових накладних та розрахунках коригування до податкових накладних зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, як на вказану дату, так і в розрізі контрагентів із зазначенням дати та номеру документа, а також суми податку.
2) Запит про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (J/F1301204).
Витяг з системи електронного адміністрування (J/F1401204), який надається платнику, містить інформацію щодо:
стану рахунку (залишок на рахунку/заборгованість),
суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування,
складових формули розрахунку такої суми.
3) Запит на отримання інформації щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ΣНакл), за рахунок сум від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів до 1 лютого 2015 року, що були задекларовані платником у додатку 2 до декларації з ПДВ (J/F1301301).
Витяг з системи електронного адміністрування ПДВ щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних (J/F1401301), який надається платнику, містить інформацію щодо:
суми збільшення на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних,
суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування,
реєстраційний номер та дату декларації, в якій було задекларовано таке збільшення.
4) Запит щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1301402).
Витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (J/F1401402), який надається платнику, містить інформацію щодо:
виданих податкових накладних та розрахунків коригування зареєстрованих з порушенням граничного терміну реєстрації за запитуваний період та податкові накладні за вказаним кодом філії.
5) Запит щодо отримання інформації в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1301901).
Витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ (J/F1401901), який надається платнику, містить інформацію щодо:
типу операції,
дату та номер документа,
суму операції.
Електронні формати документів розміщені на офіційному сайті ДФС України в розділі (банер): Електронне адміністрування ПДВ/До уваги платників податків та розробників програмного забезпечення.
Сайт ДФС України
http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63834.html
|