Оголошення Для ПІдприємців ХМільника
Субота, 20.04.2024, 12:09
Форма входу
Пошук
Календар
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 239
Друзі сайту
Хмільник.ua - сайт мого міста Хмільницька районна бібліотека

















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » 2016 » Березень » 21 » Трансфертне ціноутворення – у запитаннях та відповідях
21:50
Трансфертне ціноутворення – у запитаннях та відповідях

Які операції є контрольованими?

Відповідно до положень статті 39 Податкового кодексу України для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими є господарські операції, які впливають на об'єкт оподаткування платника податку, що здійснюються:

- з пов'язаною особою - нерезидентом;

- з нерезидентом, зареєстрованим у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України. Операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до зазначеного переліку, визнаються контрольованими з дати включення держави (території) до такого переліку.

- через комісіонерів - нерезидентів при здійсненні зовнішньоекономічних господарських операцій з продажу товарів.

Господарські операції визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:

річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;

обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Слід зазначити, що господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:

операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;

операції з надання послуг;

операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об'єктами інтелектуальної власності;

фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;

операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів.

Звертаємо увагу, що операції із зростання капіталу за рахунок внесків учасників не підпадають під визначення контрольованих, а у випадку, коли заборгованість резидента за товари (роботи, послуги) переходить поручителю - нерезиденту, який зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), чинному на час переходу усіх прав кредитора до поручителя, такі операції є контрольованими. При цьому ціна за такою операцією визначається з урахуванням умов договору та договору поруки.

Якщо ж відбувається прощення/списання заборгованості за операціями з нерезидентом - пов'язаною особою чи нерезидентом, зареєстрованим у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України, то у резидента така операція з прощення/списання суми заборгованості підпадає під визначення контрольованої за умови досягнення критеріїв, встановлених пп. 39.2.1.7 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.

 

Які вимоги до ведення документації  з трансфертного ціноутворення?

Відповідно до п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу платники, що здійснюють контрольовані операції, повинні вести та зберігати документацію щодо трансфертного ціноутворення.

Документація з трансфертного ціноутворення (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі) повинна містити інформацію, яка дає змогу ідентифікувати таких нерезидентів (включаючи найменування держав (територій), податковими резидентами яких є такі особи).

Для підтвердження місця реєстрації чи резидентства контрагента - нерезидента при здійсненні контрольованих операцій може бути використаний будь-який документ, що дає змогу ідентифікувати нерезидента (включаючи найменування держави (території), зокрема, це може бути довідка (або її нотаріально засвідчена копія), яка надається нерезидентом для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України відповідно до п. 103.4 ст. 103 Кодексу.

 

Чи затверджено форму Звіту про контрольовані операції?

Міністерство фінансів України наказом від 18.01.2016 р. № 8, який набрав чинності з 4 березня 2016р., затвердило форму Звіту про контрольовані операції та Порядок його складання.

Звіт подається в електронній формі, у термін до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку, складається із заголовної, основної частин, додатка та інформації до додатка, які є невід'ємною частиною Звіту. Кількість додатків до Звіту відповідає кількості контрагентів - сторін контрольованих операцій

У заголовній частині наводяться дані про платника податків, який подає Звіт. В основній частині наводяться загальні відомості про операції з різними контрагентами, здійснені протягом звітного року. У додатку (додатках) наводяться дані про особу (осіб), яка (які) є стороною (сторонами) контрольованої операції, та деталізовані відомості про контрольовану(і) операцію(ії).

У інформації до додатка наводиться інформація про ознаки пов'язаності платника податків із відповідним контрагентом відповідно до підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України.

Відділ комунікацій ГУ ДФС у Вінницькій області

http://vin.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/241467.html

 

Переглядів: 1067 | Додав: odzvinkovsky | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz Copyright MyCorp © 2024