Про підсумки перших двох місяців 2016 року та процеси, які відбуваються сьогодні в рамках реформи фіскальної служби розповів Голова ДФС Роман Насіров під час прес-конференції 11 березня.
За його словами, у відомстві визначено 4 основних блоки завдань, за основними функціональними напрямами ДФС.
У рамках першого блоку фахівці служби працюватимуть над відповідністю діяльності ДФС нормативним та корпоративним стандартам. Пріоритетом тут визначено адміністрування податків та зборів.
Так, за словами Романа Насірова, ДФС стабільно продовжує перевиконувати планові показники з надходжень до бюджету. У лютому досягнуто перевиконання індикативних показників Мінфіну на 12,3%, бюджет отримав додатково 4,1 млрд. грн., з них головними управліннями додатково спрямовано 2,3 млрд. грн., митницями – 1,8 млрд. гривень. Загалом у січні-лютому перевиконання склало 14,5%, додатково до бюджету надійшло 8,2 млрд. грн.
Фактичні надходження єдиного внеску у січні-лютому склали 19,8 млрд. грн., додатково надійшло 0,7 млрд. грн. При цьому через зміну бази оподаткування порівняно з відповідним періодом минулого року ЄСВ сплачено на 6 млрд. грн. менше.
«Надходження внеску зменшилися всього на 23%. Тобто ми бачимо частково детінізацію, частково збільшення зарплат і в абсолютних цифрах це – неризикові суми. Адже бюджетом країни було передбачено як перекривати ці недонадходження по ЄСВ і, з огляду на наше перевиконання, можна сказати, що держава комфортно може здійснювати всі соціальні виплати», – зазначив Голова ДФС.
Фіксується зростання середньомісячного збору ПДВ з вироблених в Україні товарів. Протягом цього року ця сума склала 11,5 млрд. грн. Водночас скорочується актуальна заборгованість з відшкодування ПДВ. На сьогодні ця сума складає 10,5 млрд. грн., а на кінець 2015 року вона сягала 12,9 млрд. грн.
«Ми вже оприлюднили Реєстри заяв на відшкодування ПДВ. Основна мета – забезпечити прозорість процесу відшкодування. На сьогодні вже немає проблем з відшкодуванням – кошти повертаються вчасно у встановлені законодавством терміни. Немає протермінованої заборгованості, що було великою проблемою раніше», - підкреслив Роман Насіров.
Важливою новацією цього року є запровадження Системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) та Єдиного реєстру акцизних накладних (ЄРАН). Цей сервіс дозволяє уникнути маніпуляцій на ринку пального та забезпечити прозорість адміністрування акцизного податку. Так, станом на 10 березня у СЕАРП зареєстровано близько 2,9 тисяч платників, якими надано відомості про 10,2 тис. пунктів з реалізації пального.
Завдяки комплексу заходів, які здійснюються податковою міліцією, з незаконного обігу вже вилучено підакцизної продукції, зокрема нафтопродуктів на суму більше 50 млн. грн.
Загалом у правоохоронному напрямі в ДФС значну вагу приділяють перш за все досягненню економічного ефекту від діяльності слідчо-оперативних підрозділів служби. За словами Першого заступника Голови ДФС Сергія Білана, лише за лютий такий економічний ефект склав 711 млн. грн..
«По закінченим кримінальним провадженням відшкодовано до державного бюджету 35 млн. грн. За результатами ініційованих перевірок конвертаційних центрів фінансовими порушниками добровільно відшкодовано 35 млн. грн., накладено арешт на майно та кошти на суму 536 млн. грн. – це кошти або майно тих суб’єктів господарської діяльності, які обґрунтовано підозрюються у фінансових порушеннях. І ми сподіваємось, що у разі прийняття відповідних рішень судами, це також буде спрямовано в дохід держави. З незаконного обігу вилучено продукції на суму понад 100 млн. грн.», – зазначив Сергій Білан.
Другий блок завдань, визначених в ДФС, присвячений розбудові сервісів для платників податків. Так, з січня цього року вже функціонує оновлений «Електронний кабінет платника», який дозволяє працювати з органами податкової служби в режимі реального часу дистанційно. Крім того, запускається тендер для обрання розробника Індексу задоволення платників рівнем якості сервісу, який надає фіскальна служба.
«Ми будемо його інтегрувати і в «Електронний кабінет платника», і будемо робити окрему сторінку на веб-сайті, навіть хочемо зробити мобільний додаток. Завдяки сервісу ми зможемо зробити аналітику по всім регіонам, типам індустрій для оперативного покращення ситуації. Тобто буде проста ефективна он-лайн комунікація з платниками податків», – зазначив Роман Насіров.
Третій блок завдань орієнтований на великий бізнес. Вже відкрито 5 оновлених регіональних Офісів великих платників, в яких передбачається спрощення бюрократичних процедур за рахунок запровадження електронних сервісів, впровадження аудиту в режимі реального часу, запровадження оновленої ризико-орієнтованої системи та відмова від перевірок.
У рамках останнього блоку – операційного – розроблятимуться та удосконалюватимуться такі функції як HR-політика, ІТ політика та Комунікаційна політика.
Крім того, в ДФС особливу увагу приділено виконанню програми реформ на 2016 рік, розробленої з урахуванням основних стратегічних напрямів розвитку служби. Саме для цього створено окреме Управління реформ.
11.03.2016 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/240249.html
|