Головна » 2014»Вересень»24 » Особливості подання звітності СГД в певних обставинах: точка зору ДФС України
08:25
Особливості подання звітності СГД в певних обставинах: точка зору ДФС України
В який термін ФО, щодо яких починаючи з 08.07.2014 до ЄДР внесено запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, подають звітність за останній звітний період?
На яку дату подається податкова декларація при ліквідації СГ, у тому числі якщо ліквідація припадає на середину звітного періоду?
Як СГ подати податкову звітність, якщо у нього працівниками податкової міліції або інших оперативних підрозділів вилучено печатку та первинні документи?
Повноваження податкової міліції визначено ст.350 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), зокрема податкова міліція відповідно до покладених на неї завдань:
проводить відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність, а також досудове розслідування в межах наданої законом компетенції, вживає заходів щодо відшкодування завданих державі збитків (пп.350.1.2 п.350.1 ст.350 ПКУ);
виявляє причини і умови, що сприяли вчиненню злочинів та інших правопорушень у сфері оподаткування та бюджетній сфері, вживає заходів до їх усунення (пп.350.1.5 п.350.1 ст.350 ПКУ).
Відповідно до п.351.1 ст.351 ПКУ посадовим особам податкової міліції для виконання покладених на них обов’язків надаються права, передбачені пп.20.1.2, 20.1.4, 20.1.30 п.20.1 ст.20 ПКУ, а також п.1 - 4, абз. другим, третім п.5, п.6 - 12, 14, пп.”а” і ”б” п.15 (з урахуванням положень цього ПКУ), п.16 з дотриманням правил проведення податкових перевірок, встановлених цим ПКУ, п.17, 19, 23, 24, 25, 27, 28, 30 ст.11, ст.12 - 15 1 Закону України від 20 грудня 1990 року № 565-ХІІ «Про міліцію» зі змінами та доповненнями.
Також повноваження посадових осіб податкової міліції, правоохоронних та інших органів визначено Кримінально-процесуальним кодексом України від 13 квітня 2012 року № 4651-VI із змінами та доповненнями (далі –КПК України) та Законом України від 18 лютого 1992 року № 2135-ХІІ «Про оперативно-розшукову діяльність» зі змінами та доповненнями.
У випадку порушення кримінальної справи основним нормативним документом, що приписує, як проводити вилучення документів, є КПК України, зокрема ст.100 згідно якої речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду.
Згідно з п. 48.3 ст. 48 ПКУ податкова декларація повинна містити обов’язкові реквізити, до яких зокрема відносяться підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених ПКУ, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Отже, у випадку вилучення у платника податків податковою міліцією або іншими оперативними підрозділами документів та печатки на момент подання звітності до органу доходів і зборів, така звітність надається разом з копією відповідного протоколу огляду, який засвідчує вилучення документів та печатки.
Який порядок подання податкової звітності до органу доходів і зборів у разі смерті засновника, в якого немає правонаступників та який одночасно являвся відповідальною особою підприємства?
Відповідно до статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, або за судовим рішенням.
Статтею 105 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) встановлено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до ЦКУ.
З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Загальними положеннями ЦКУ, зокрема, статтями 1216 та 1218 ЦКУ встановлено, що спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця) до інших осіб (спадкоємців), а до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинились внаслідок його смерті.
Згідно із статтями 1220, 1261 ЦКУ спадщина відкривається внаслідок смерті особи або оголошення її померлою. У першу чергу право на спадкування за законом мають діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки.
Статтею 1277 ЦКУ визначено, що у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття орган місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини зобов’язаний подати до суду заяву про визнання спадщини відумерлою. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Згідно статті 48 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть, зокрема, юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до ПКУ визначені платниками податків, а також їх посадові особи.
Враховуючи викладене, у випадку смерті єдиного засновника юридичної особи, який одночасно був відповідальною особою (директор/бухгалтер) за подання податкової звітності і ніхто у встановлені законодавством строки не заявив своє право на підприємство як спадкоємець, всі права та обов`язки такого підприємства перейдуть до територіальної громади за місцем відкриття спадщини з моменту вступу у силу відповідного рішення суду.
Джерело: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ЗІР ІДД ДФС України